Doğum Kontrol Hapı

Doğum kontrol haplarına, adet döneminde başlanmaktadır . Genelde adetin iki ya da üçüncü gününde ilaç başlanır ve ilaçların her gün düzenli bir şekilde alınması gerekmektedir. Doğum kontrol hapları unutulduğu zaman koruyuculuğu azalmakta ve bu durumdaki hastaların şikayetleri arasında ara kanama, lekelenmeler ve adet düzensizliklerine yer almaktadır . Bu yüzden doğum kontrol hapını mutlaka düzenli almak gerekir. Bazı haplar 21 tablet bazıları 28 tablettir. 28 tablet olan ilaçlarda kutu bitince direkt ikinci kutu başlanır ve aralık vermeden kullanılır. 21 tablet olanlarda 21 gün sonra, yedi gün aralık verip sonra tekrar ilaç başlanır. Doğum kontrol hapları doktora danışmadan veya arkadaş tavsiyesi ile kullanılabilecek ilaçlar değildir. Mutlaka öncesinde jinekolojik muayene olunması gerekir. Jinekolojik muayenedeki sonuçlar dışında da birçok faktör doğum kontrol hapının kişi için zararı olup olmayacağı konusunda önemlidir. Örneğin; obezite durumunda, ileri yaş durumunda, memede kitle, karaciğerde tümöral bir durum varlığında, kanın erken pıhtılaşma, tromboembolik hadiseler gibi durumlarda doğum kontrol hapları kullanılması uygun değildir. Bu nedenle genel sağlık durumunuzun ve jinekolojik durumunuzun bu haplar için uygun olup olmadığını mutlaka doktorunuzla görüşmeniz gerekmektedir.
Ayrıca günde 15’ten fazla sigara kullanımı varlığında, ciddi kalp hastalıklarının varlığında nörolojik problemlere, damar hastalığı ve inme öyküsü olanlarda, memede riskli kistleri olan kadınlarda bu hapların kullanılmasını uygun görmüyoruz.